15 noiembrie 2010

Vestita saramura de platica


  

Se face rost de o platica cat mai mare.eu am cumparat vreo 8 de la un pescar de pe siret.Au cîntărit 11 kg si am platit 50 de lei pe toate.Cu 2 bucăţi am ajuns acasă ca restul le-am făcut acolo pe malul siretului intrun chef de chef lînga butoiul cu vin.Doamne cat de frumos si de simplu trăiesc oameni de acolo.dar sa trecem la ale noastre.
 Se curată platica de intestine, se spală bine ,după care ştearsă cu un stergar se pune pe gratarul bine încins cu tot cu solzi.după ce e friptă bine pană cînd solzi sunt arşi bine se pune intrun vas potrivit sa încapa.
Se pune la copt pe gratar cate 3-4 rosii, ardei si cepe.Separat intro oală se pune cam un litru de apa cu o mana de sare,cand da in clocot se pune legume- le coapte, curăţate de pielite si tocate grosier.Se mai pun vreo 6-7 catei de usturoi si se arunca acolo 2 -3 ardei iuţi.se lasă sa dea în clocot după care se pune aceasta compozitie peste platica.Separat intr-un ceaun se pune de mămăligă si se face una vîrtoasă cu mălai făcut la o moara ţărănească cum sînt multe prin Moldova.
Lînga asemenea mîncăruri venite din negura timpului mai trebuie un cofer doua de vin de căciula de ăla acrut si neapărat alb cu aromă de fragute dintr- un butoi ţinut in beciul întunecos si răcoros.  Se pune cate un peste de căciula si după cel mănînci cu mămăligă te apuca asa o arsita ca nu te mai poţi opri pana nu gati un cofer doua de vin

 
 
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu